Rozwój branży e-commerce

Rozwój branży e-commerce

W porównaniu z 2020 rokiem, zaledwie przez następne kilkanaście miesięcy sprzedaż w internecie znacząco skoczyła do góry. Nie ma się co dziwić - w końcu nie byliśmy w stanie robić zakupów w sklepach stacjonarnych, dlatego dokonywaliśmy ich przez internet. Co ciekawe, ten trend dotyczy nie tylko indywidualnych konsumentów.

Współpraca z klientem biznesowym

Osoby mało siedzące w ekonomii czy też w szeroko rozumianym biznesie mogą sobie nie zdawać sprawy, z kim współpracuje pracownik działu sprzedaży. Jego zadaniem zazwyczaj nie jest przekazanie swojego produktu lub usługi szaremu Kowalskiemu. Najczęściej współpraca odbywa się właśnie z klientem biznesowym. Innymi słowy - dostarczamy materiał lub półprodukt, który dopiero po obróbce będzie dostępny w sprzedaży detalicznej. Internet dał nam możliwość jeszcze bardzo popchnąć współpracę rozmaitych biznesów, oczywiście dzięki niemalże natychmiastowemu dopięciu transakcji. Co możemy sprzedawać w taki sposób? Praktycznie wszystko! Kątownik aluminiowy, meble ogrodowe, puszka do napojów energetycznych - trudno znaleźć jakiekolwiek ograniczenia.

Nowe rozdanie dla logistyków

Oczywiście nie oznacza to, że w stu procentach taka operacja odbywa się w przestrzeni internetowej. Minie jeszcze wiele lat, zanim opanujemy sztukę teleportacji. Dlatego właśnie ogromne znaczenie mają firmy zajmujące się szeroko rozumianym transportem oraz logistyką. To właśnie ich zadaniem jest doprowadzenie do jak najszybszego przetransportowania produktu lub materiału z punktu A do punktu B. Zwykle są one pakowane w gigantycznych wręcz magazynach, na których półkach znajdziemy setki tysięcy rozmaitych rzeczy. Taśmy pakowe Tesa czy też siła fizyczna z pewnością się przydadzą przy okazji takiej operacji. Wystarczy jednak jeden rzut oka aby zauważyć, że lwia część pracy wykonywana jest już automatycznie.

Kto najchętniej korzysta?

Na pierwszy rzut oka odpowiedź jest oczywista. W końcu co rusz słyszymy od przedstawicieli swojej rodziny czy też znajomych o nowych zakupach przez internet. Trzeba jednak pamiętać właśnie o klientach biznesowych. Zamawiają oni zdecydowanie większe liczby produktów lub materiałów, przez co stanowią bardzo łakomy kąsek dla sprzedawców. Warto zwrócić uwagę na rozwój sektora budowlanego oraz szeroko rozumianych wykończeniowców. Oni także bardzo chętnie zamawiają przez internet, na przykład niezbędne narzędzia. Białystok, Kraków, Gdańsk - w całej Polsce zapanowała moda na e-commerce i próżno szukać jakiejkolwiek zmiany w tej materii.